تاریخ انتشار : ۱۳۹۹,دی,۲۴

آمازون را تقسیم کنید تا بتوانید کمک مالی به COVID را تأمین کنید

نویسنده : تیم محتوا

amazon news 2 zakoola.com 02

در ماه های اخیر ، آمازون از استیصال بی شماری آمریکایی هایی که شغل، معیشت و خانواده خود را توسط COVID-19 از دست داده اند، بهره برداری کرده است. آمازون با افزایش قیمت ماسک صورت، دستمال توالت، صابون و سایر ملزومات تا ۱۰۰۰٪ و استفاده از سایر روش های فروش تهاجمی، در طی یک سال گذشته تقریباً درآمدی سه برابر داشته است.

این درحالی است که آمازون در سابقه خود حمایت از کارگران، پرداخت مالیات و حمایت از مشاغل کوچک را داشته است. جف بزوس اشاره کرده است که همچنان به دنبال قراردادهای بزرگ فدرال برای محاسبات ابری و سایر قراردادهای بخش دولتی برای ملزومات دفاتر دولتی و مدارس است.

اگر او بتواند به رقابت برای قراردادهای پردرآمد دولت به ارزش میلیاردها ادامه دهد، ممکن است تمایل بیشتری به پرداخت مالیات واقعی آمازون داشته باشد و با مقررات ضد اعتماد رئیس جمهور بایدن و کنگره همکاری کند. این موضوع، به بایدن و چاک شومر رهبر اکثریت سنای دموکرات، اهرم سیاسی می دهد تا توافق نامه ای از بزوس دریافت کنند که می توانند مبالغ قابل توجهی را برای تلاش های واکسیناسیون COVID در سال جاری جمع کنند.

اگر بایدن و شومر آمازون را در خصوص مالیات محکوم کرده و تهدید به لغو قراردادهای دولتی آمازون کنند، به سرعت مورد توجه بزوس قرار می گیرند. آنها می توانند جف بزوس را مجبور کنند آمازون را به چندین شرکت پرداخت کننده مالیات تغییر دهد، و در ازای آن به او اجازه دهند تا به ادامه قراردادهای مورد نظر خود بپردازد.

بایدن قبلاً اعلام کرده بود که علیه Big Tech اقدامی انجام خواهد داد و نرخ مالیات جدیدی را برای شرکت هایی مانند آمازون که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد سالانه دارند، همراه با نرخ مالیات کلی شرکت ها معادل ۱۵٪ را اعمال می کند.

حمایت گسترده ای از دو حزب برای از بین بردن انحصارات فناوری و اجبار شرکت ها برای پرداخت مالیات بیشتر وجود دارد. موضوعات اصلی در قلب معامله ای است که بایدن و کنگره می توانند با جف بزوس انجام دهند. به نظر می رسد جدایی آمازون به یک بازار آنلاین و شرکت های خرده فروشی، Cloud و تدارکات، دولت فدرال را قادر می سازد تا مالیات بیشتری را ، تحت برنامه اصلاح مالیات شرکت های بایدن از همه آنها دریافت کند.

این شرکت هایی که در حال حاضر انحصار چند میلیارد دلاری آمازون را تشکیل می دهند هر یک بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سال درآمد دارند. اگر بزوس موافقت کند که مالیات بیشتری را برای این بخش های جداگانه و مجزا آمازون بپردازد، هرکدام می توانند برای قراردادهای دولتی نیز رقابت کنند.

تحت این شرایط، بزوس ممکن است مطابق با روند قانونی تجزیه آمازون که پیش از این پیش بینی می کرد، باشد. اگر بزوس نه بگوید، درآمد میلیاردی خود را از دست خواهد داد. اگرچه لازم به یادآوری است که بزوس و محافل نزدیک او می خواهند اعتماد و توجه رئیس جمهور جدید را داشته باشند. این بدان معناست که بایدن و متحدانش در کنگره در موقعیتی هستند که بزوس را در میز مذاکره جلب کنند. بایدن می خواهد با حمایت دو جانبه حکومت کند و باید رهبری ملی را در COVID نشان دهد.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود