تاریخ انتشار : ۱۳۹۷,بهمن,۲۴

آمازون برای موفقیت دست به چه کارهایی زد

نویسنده : مدیر سایت

موفقیت آمازون

در این مقاله به بررسی موفقیت آمازون پرداخته شده است.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که بیشتر اوقات خود را در اینترنت سپری می کنند، پس حتما با سایت آمازون آشنایی دارید. سایتی که در اواسط دهه ۹۰ میلادی تنها برای فروش آنلاین کتاب راه اندازی شد. در آن زمان هیچکس فکر نمیکرد که در سال های آینده این سایت به یکی از بزرگترین شرکت های تجارت الکترونیک جهان تبدیل شود به گونه ای که محصولات دیگری مانند لوازم منزل، لوازم مرتبط با حیوانات خانگی و حتی لباس و غذا را برای فروش به عرضه بگذارد. علاوه بر تمامی موارد گفته شده تجربه کار مشتریان با آمازون به قدری متمایز و قابل تمجید است که تقریبا تمام فروشندگان آنلاین آرزوی تقلید و تکرار آن را دارند.

پس از مطالعه موارد بالا مطمئنا این سوال به ذهنتان خطور کرده است که آمازون چگونه توانسته به این مهم دست پیدا کند و یکی از موفق ترین ها در حوزه کسب و کار تجاری شود؟ باید بدانید که همواره مولفه هایی در این زمینه وجود دارد که در نظر داریم به بررسی و معرفی آنها بپردازیم. شاید به طور یقین آمازون از این مولفه ها پیروی نکرده باشد اما اینها از جمله مواردی هستند که باید در هر کسب و کار تجارت الکترونیکی اتخاذ شود.

۱- به جای تمرکز بر رقابت، بر مشتریان خود تمرکز کنید.

به عقیده بسیاری از فعالان در این حوزه، آمازون بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون تمرکز بر رضایت مشتریان است. در واقع آمازون توانست با تمرکز بر مشتریان خود، شناخت دقیقی از نیازها و خواسته ها و همچنین تمایلات آنها بدست آورد و عملکردی به مراتب بهتر از رقبای خود برای تامین نیازهای آنها انجام دهد. آمازون در طی چندین سال فعالیت خود توانسته فرهنگی قدرتمند بر حول محور این سبک از زنجیره تامین شرکت و هر یک از ابعاد به وجود آورد.

موفقیت آمازون

۲- احساس خرید در یک مرکز خرید جامع را خلق کنید

در طی چندین سال گذشته آمازون با اضافه کردن پلتفرم های مختلف توانسته بخش وسیعی از بازار را تحت پوشش خود در آورد و طبقات مختلف جامعه را به مشتریان خود اضافه کند. اگر به سایت آمازون مراجعه کرده باشید متوجه خواهید شد که با یک سرچ کوتاه، امکان مشاهده چند گزینه برای خرید پیش روی شما قرار میگیرد که این اقدام توجه بسیاری از مشتریان را به سمت خود جلب کرده است و در افزایش مشتریان آن نقش بسیار زیادی داشته است.

۳- به مشتریان احساس مشارکت و اهمیت ببخشید | موفقیت آمازون

هنگامی که سیستم عضویت پرایم را در سایت آمازون برای خود فعالسازی می کنید، متوجه می شوید که بخشی با عنوان علاقمندی ها به خدمات کلی سایت اضافه خواهد شد که این بخش در حین تصمیم گیری ها به شما کمک می کند و اولویت های اصلی شما را برای خرید به نمایش در آورده و این امکان را فراهم می آورد تا خریدی راحت تر را تجربه نمائید. اگر به طور مداوم به این سایت سر بزنید مشاهده خواهید کرد که آمازون به صورت مستمر اقدام به بهسازی تجربه اعضای پرایم خود نموده و به آنها احساس احترام، مشارکت و اهمیت می بخشد.

موفقیت آمازون

۴-  امکان دسترسی مشتریان به پشتیبانی انسانی

افراد بسیاری پس از خرید آنلاین و دریافت محصول متوجه می شوند که محصول ارسال شده آسیب دیده است و سعی در برقراری ارتباط با فروشگاه مورد نظر دارند اما کاری از پیش نمیبرند. از همین رو شرکت آمازون شرایطی را فراهم آورده است که شما تنها با کلیک شماره تماس پشتیبانی را پیدا کرده و با شخصی واقعی به مکالمه و صحبت بپردازند و مشکل خود را برطرف نمایند. حتی زمانی که خرید شما ماهیت دیجیتالی دارد، صحبت کردن با یک شخص حقیقی برای رسیدن به آرامش و رفع مشکل از اهمیت بالایی برخوردار است.

۵-  انگیزه بخشی قوی برای مراجعه مجدد مشتریان | موفقیت آمازون

مهمترین دلیل موفقیت آمازون، تمرکز بی وقفه بر مشتریان و آشنایی با خواسته ها و تمایلات آنها می باشد. آمازون با کسب این اطلاعات پیشنهاداتی تکمیلی برای غنی تر سازی تجربه خرید محصولات توسط خریداران ارائه می دهد. اضافه سازی سایر خدمات مانند Prime Video افراد را تشویق به ثبت نام در پرایم می سازد که این مترادف با بازدید مکرر از وبسایت و به تبع آن فروش بیشتر است.

۶- خلق تجربه روان و آسان با برند

با اطمینان میتوان گفته که آمازون شایستگی لازم برای تبدیل شدن به بهترین مرکز خرید جهان را دارد زیرا هنگامی که تصمیم به خرید از فروشگاه آمازون می کنید در واقع یک تجربه بسیار روان و آسان را بدست خواهید آورد. این سایت به طور مرتب در حال بررسی خریدهای پیشین و روش های ترجیحی تحویل مشتریان بوده و همواره در حال ارائه نوآوری هایی برای روش های خرید به مشتریان است و با بدست آوردن اطلاعات بیشتر از مشتریان سعی بر این دارد تا محصولات بیشتر و بهتری را برای خرید به آنها پیشنهاد دهد. افزون بر این ارائه بازخورد و یا استرداد وجه بسیار آسان است. این تجربه روان و آسان باعث جلب اعتماد و وفاداری مشتریان می شود.

موفقیت آمازون

۷-  تنوع بخشی به محصول و ارائه خدمات

همانطور که گفته شد آمازون در ابتدا تنها یک فروشگاه برای فروش آنلاین کتاب بود اما پس از گذشت چندین سال به یکی از معروف ترین و بهترین فروشگاه آنلاین با در اختیار داشتن انواع خدمات و محصولات تبدیل شده است. مطمئنا برای رسیدن به این مهم ریسک ها و چالش های بسیار زیادی را تجربه کرده اند مسئله ای که اکثر کسب و کارهای آنلاین از آن دوری می کنند زیرا از شکست هراس دارند. کاری که آمازون انجام داد یک اقدام شجاعانه نام دارد کاری که هم اکنون در حال انجام آن است و به طور مرتب در حال تنوع بخشی به محصولات خود می باشد. به طور کلی آمازون معمولا اولین مجموعه ای است که محصولات و خدمات جدید را معرفی نموده و رقبای خود را به تلاش بیشتر برای جبران عقب ماندگی خود وا می دارد.

۸-  ارائه توصیه های دقیق و شخصی | موفقیت آمازون

مطمئنا در جریان هستید که آمازون با توجه به رفتارهای پیشین مشتریان همواره بهترین توصیه ها و پیشنهادات را برای آنها به نمایش در می آورد. از همین رو میتوان عملکرد موتور پیشنهاد و الگوریتم این سایت را بسیار مفید و جالب دانست. در اختیار داشتن  هایی نظیر “کالاهایی که همراه با آن خریداری شده اند و “مشتریانی که علاوه بر این محصول، موارد زیر را خریدارای کرده اند” روشی خارق العاده برای شخصی سازی تجربه هر کاربر منفرد است.

اشتراک گذاری مطلب
ارسال نظر
نفر اولی باشید که درباره این محصول نظر میدهید
کاربران در مورد این محصول چه میگویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

flipperzero فلیپر زیرو
100%

14,254,987 تومان

17500000

Copyright © 2012 - 2020 zakoola.com All Rights Reserved.
ورود